Edukacja włączająca w Zespole Przedszkolno – Szkolnym w Krzykawie
Stowarzyszenie Dobroczynne „Res Sacra Miser” wraz z gminą Bolesław uzyskało dotację z Unii Europejskiej na szereg zajęć wspierających dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z Zespołu Przedszkolno – Szkolnego w Krzykawie.
W ramach projektu pn. „Edukacja włączająca w Zespole Przedszkolno – Szkolnym w Krzykawie” oprócz specjalistycznych form wsparcia, które poprawią funkcjonowanie uczniów i uczennic, przewidziano także znaczące doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz inwestycje, które sprawią, że budynek szkoły stanie się dostępny pod względem architektonicznym i komunikacyjno-informacyjnym.
W projekcie przez najbliższe pięć lat szkolnych (w okresie 2.09.2024-30.06.2029) realizowane będą zajęcia dopasowane do zdiagnozowanych potrzeb minimum 49 uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami, tj.:
- Zajęcia: kompetencje emocjonalno- społeczne dla uczniów klas 1-3. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: jedna grupa, w każdej po 4 osoby, jedna godzina tygodniowo. Początek zajęć – rok szkolny 2024/2025.
- Zajęcia: kompetencje emocjonalno- społeczne dla uczniów klas 4-8. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: jedna grupa, w każdej po 4 osoby, jedna godzina tygodniowo. Początek zajęć – rok szkolny 2024/2025.
- Zajęcia logopedyczne. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie grupy, w każdej po 4 osoby, jedna godzina tygodniowo (na grupę). Początek zajęć – II okres roku szkolnego 2024/25.
- Zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: trzy grupy, w każdej po 5 osób, jedna godzina tygodniowo (na grupę). Początek zajęć – od roku szkolnego 2025/2026.
- Zajęcia terapii integracji sensorycznej: zajęcia indywidualne dla 6 uczniów. Jedna godzina tygodniowo (na ucznia) – początek zajęć w roku szkolnym 2025/2026, po uzyskaniu kwalifikacji przez kadrę.
W projekcie planujemy także wsparcie kompetencyjne dla minimum 2 nauczycieli Szkoły, w postaci studiów podyplomowych – Integracja sensoryczna oraz Trener TUS – Trening Umiejętności Społecznych.
Efektami projektu w Zespole Przedszkolno – Szkolnym w Krzykawie będzie zwiększenie się dostępności do dobrej jakości edukacji włączającej. Odbędzie się 1270 godzin dydaktycznych godzin dodatkowego, specjalistycznego i bezpłatnego wsparcia. Zajęcia zostały dobrane po przeprowadzonej diagnozie potrzeb i oczekiwań środowiska, część z nich będzie nowością dla uczniów.
Zakupimy sprzęt do prowadzenia zajęć terapeutycznych, jedno pomieszczenie przystosujemy do funkcji sali do terapii integracji sensorycznej. Zwiększymy dostępność informacyjno- komunikacyjną Szkoły (remont toalety dla osób z niepełnosprawnościami, zakup pętli indukcyjnej, planów tyflograficznych).
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 625 278,48 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 580 275,18 zł
Rekrutacja do projektu – rok szkolny 2024/2025