Edukacja włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. 1000-lecia Państwa Polskiego w Bukownie
Stowarzyszenie Dobroczynne „Res Sacra Miser” wraz z gminą Bukowno uzyskało dotację z Unii Europejskiej na szereg zajęć wspierających dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z Szkoły Podstawowej nr 1 im. 1000-lecia Państwa Polskiego w Bukownie.
W ramach projektu pn. „Edukacja włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. 1000-lecia Państwa Polskiego w Bukownie” oprócz specjalistycznych form wsparcia, które poprawią funkcjonowanie uczniów i uczennic, przewidziano także znaczące doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz inwestycje, które sprawią, że budynek szkoły stanie się dostępny pod względem architektonicznym i komunikacyjno-informacyjnym.
W projekcie przez najbliższe trzy lata szkolne (w okresie 2.09.2024-31.08.2027) realizowane będą zajęcia dopasowane do zdiagnozowanych potrzeb minimum 212 uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami, tj.:
- zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z matematyki. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dziesięć grup, w każdej po 8 osób, jedna godzina tygodniowo (na grupę).
- zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z języka polskiego dla uczniów klas 4 – 8. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: trzy grupy, w każdej po 8 osób, dwie godziny tygodniowo (na grupę).
- zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z języka angielskiego dla uczniów klas 4 – 8. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: cztery grupy, w każdej po 8 osób, dwie godziny tygodniowo (na grupę).
- zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z przedmiotów przyrodniczych dla uczniów klas 4 – 8. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie grupy, w każdej po 8 osób, dwie godziny tygodniowo (na grupę).
- Zajęcia integracji sensorycznej. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: trzy grupy, w każdej po 2 osoby, jedna godzina tygodniowo (na grupę).
- Zajęcia logopedyczne. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: cztery grupy, w każdej po 3 osoby, jedna godzina tygodniowo (na grupę).
- Zajęcia wspierające uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu:
- terapeutyczne. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie grupy, w każdej po 3 osoby, jedna godzina tygodniowo (na grupę);
- z elementami treningu umiejętności społecznych. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie grupy, w każdej po 3 osoby, jedna godzina tygodniowo (na grupę).
8. Zajęcia specjalistyczne:
- psychologiczne. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie osoby, jedna godzina tygodniowo (na osobę);
- treningu umiejętności społecznych. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie grupy, w każdej po 8 osób, jedna godzina tygodniowo (na grupę).
9. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie grupy, w każdej po 5 osób, jedna godzina tygodniowo (na grupę).
10. Warsztaty antydyskryminacyjne. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze: dwie grupy, w każdej po ok. 20 osób, 5 spotkań po 2 godziny (na grupę).
Dla nauczycieli i nauczycielek Szkoły w ramach projektu przewidziano szkolenie dla Rady Pedagogicznej pn. „Jak czytać opinie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej” (dla minimum 40 osób).
Efektami projektu w Szkole Podstawowej nr 1 im. 1000-lecia Państwa Polskiego w Bukownie będzie zwiększenie się dostępności do dobrej jakości edukacji włączającej. Odbędzie się 2240 godzin zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i 1440 godzin zajęć terapeutycznych, dzięki czemu poprawie ulegnie funkcjonowanie psychofizyczne uczniów w zakresie: poprawy zdolności komunikacyjnych, poprawy funkcjonowania bazowych systemów sensorycznych, poprawy funkcjonowania społecznego dla uczniów z diagnozą ze spektrum autyzmu i uczniami mającymi problem z emocjami.
Zakupimy sprzęt do prowadzenia zajęć terapeutycznych, jedno pomieszczenie przystosujemy do funkcji sali do terapii integracji sensorycznej. Zwiększymy dostępność architektoniczną (toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością) i informacyjno- komunikacyjną Szkoły (zakup pętli indukcyjnej, tabliczek informacyjnych w języku Braille).
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 860 986,70 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 812 967,30 zł