Tytuł projektu: Młodzież kreuje zaangażowanie–program kształtowania postaw liderskich wśród uczniów olkuskich szkół
Wartość projektu: 300 000,00 zł
Wartość dofinansowania: 300 000,00 zł
Realizatorzy: Stowarzyszenie Dobroczynne ,,Res Sacra Miser” wraz z Partnerami – szkołami średnimi powiatu olkuskiego oraz szkołami podstawowymi
Źródło finansowania: Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
Cel projektu: Zadanie stanowi kolejny etap rozwoju działań na rzecz rozwoju społecznego i obywatelskiego młodzieży. W jego ramach planuje się włączenie liderów wolontariatu z 6 olkuskich szkół średnich (36 osób) w animację spotkań sieciujących i kreowanie nowych inicjatyw obywatelskich, które pozwolą na aktywizacje kolejnych grup młodzieży (min.126). Druga grupa młodzieży z 4 szkół podstawowych (gmina Olkusz, Bukowno, Bolesław) – 24 osoby, stanowić będzie ambasadorów innowacyjnego procesu jakim jest mechanizm szkolnych budżetów partycypacyjnych (dalej SBP). Zakłada się jego wdrożenie w 4 szkołach podstawowych, przy zaangażowaniu min. 120 osób. Kolejne spotkanie sieciujące i konferencja z udziałem władz lokalnych pozwolą na stworzenie spójnej koncepcji w zakresie tworzenia lokalnej polityki młodzieżowej. Zadanie realizowane głównie na terenie powiatu olkuskiego (w stosunku do grupy odbiorców z tego terenu), we współpracy 10 szkołach z tego terenu.
Celem oferty Celem oferty będzie zwiększenie (do XII.2025 r) obecności młodzieży powiatu olkuskiego i ich mentorów (skupionych w ramach projektu organizacji młodzieżowej, jakiej jest Stowarzyszenie „Res Sacra Miser”) w życiu publicznym – minimum 46 osób poprzez:
– nabycie umiejętności kształtowania samodzielnych inicjatyw społecznych przez minimum 27 reprezentantów szkół średnich (75% uczestników bloku działań liderskich)
– nabycie kompetencji umożliwiających realizację nowatorskiego mechanizmu partycypacji w szkołach (SBP) przez minimum 19 osób (80% uczestników bloku SBP).
W ramach oferty zaplanowano cały szereg działań „wciągających” kolejne młode osoby do działań, w wyniku aktywności ww. grup, których członkowie stanowić będą ambasadorów procesów partycypacyjnych dla swoich rówieśników.